Bejelentkezés

Kosár

 x 

A kosár üres

Bár hazánkban is lassan már húsz éve jelen vannak a Marvel legnépszerűbb figurái (Pókember, X-Men), Magyarországon a képregények még mindig perifériára szorult alkotásoknak számítanak. A helyzet némileg javult, és mára odáig jutottunk, hogy a világ legnagyobb képregénykiadójaként számon tartott cég képviselői éppen Budapesten tartottak konferenciát leendő filmes és képregényes terveikről a jelenlegi és potenciális üzleti partnereiknek. Ebből az alkalomból beszélgettünk a cég egyik regionális vezetőjével, Clara Woollerrel.

 

A Vasemberrel új fejezet kezdődött a cég történetében, mivel önálló filmstúdiót is alapítottak. Mi vette rá önöket a váltásra? Nem volt jó a kapcsolat a korábbi filmek gyártóival?

 

Kiváló kapcsolatot ápolunk mind a Fox, mind pedig a Sony stúdióval, de most lehetőségünk nyílt, hogy teljes kreatív kontrollunk legyen a figuráinkból készülő filmeknél, és mi éltünk ezzel. Nem mondhatom azt, hogy korábban egyáltalán nem szólhattunk bele semmibe, de most mi választhatjuk ki a rendezőt, a szereplőket, és mi határozzuk meg a költségvetést. Ha nem mi csináljuk a Vasembert, korántsem biztos, hogy egy ekkora blockbuster lett volna belőle, de mi bíztunk benne, és egy Transformershez hasonló high-tech akciófilmet akartunk készíteni.

 

Ezután már csak önállóan dolgoznak, vagy a figuráik más stúdiók számára is elérhetők maradnak?

 

Természetesen folytatjuk az együttműködést a Sonyval a Pókember-filmeken, és a Fox-szal az X-Men: Kezdetek sorozaton, de az új figuráinkat már önállóan akarjuk vászonra vinni. Még egy nagyobb összefogás várható a The Avengers (a magyar képregényolvasók a Bosszú Angyalai néven ismerhetik a csapatot - a szerk.) mozifilm kapcsán, melyben Vasemberen kívül feltűnik majd a Hulk, Amerika Kapitány és még sokan mások, és ehhez a 2012-es filmhez összedolgozunk majd más stúdiókkal is. A Nick Furyt alakító Samuel L. Jackson egyébként egy kilenc filmre szóló szerződést kötött velünk, ami szinte példátlannak mondható.

 

Melyik a legfontosabb karakterük és miért?

 

Talán sokan azt gondolnák, hogy a Pókember, de nálunk most leginkább Vasember-láz dúl, aminek több oka is van. Először is ő a Bosszú Angyalainak a vezetője, aztán pedig egy jóképű milliomos playboy, aki elképesztő találmányaival veszi fel a versenyt a szuperképességekkel rendelkezőkkel. Hatalmas potenciál rejlik a karakterben, ráadásul a főszerepet Robert Downey Jr. játssza, aki generációjának legjobb színésze, és a The Avengers mozifilmen kívül szerződésünk van vele a Vasember második és harmadik epizódjára is.

 

Jon Favreau rendezheti a harmadik részt is?

 

Kiváló rendezőnek tartjuk, de tudomásom szerint a harmadik filmhez még nem írt alá. Majd elválik.

 

Európának ezen része mennyire fontos a képregényeladások szempontjából a Marvelnek?

 

Mi általában világméretben gondolkodunk, hiszen szeretnénk, ha a figuráink mindenütt népszerűvé válnának. Ha valahol még nem annyira kedveltek, a mi dolgunk elérni, hogy az emberek megszeressék őket, ezért ebben a régióban elsősorban erre koncentrálunk. Én Spanyolországból származom, ami szintén nem egy képregény-nagyhatalom, és én is angolul szereztem be anno a kedvenc hőseim kalandjait, ami azért nyelvtanulásnak se volt utolsó.

 

Egy ideig a szuperhősökről szóló filmeket a legtöbb néző nem vette komolyan, sőt, gyakran gúnyolódás céltáblái is voltak. Ez mára megszűnt, de mikor vették észre, hogy az emberek elkezdték komolyan venni a képregény-feldolgozásokat? Mi jelentette az áttörést?

 

A Pókember 2 biztosította ezt számunkra, mert annyi különböző réteget fogott meg egyszerre. A legkisebbektől a legnagyobbakig mindenki szerette, így vérbeli családi mozi volt. Rengetegen látták és szórakoztak rajta anélkül, hogy gagyinak érezték volna.

 

Amerikában szinte mindenkinek mond valamit a Marvel név, de ha szeretné valakinek jellemezni a céget, aki még nem hallott róla, hogyan mutatná be?

 

A legrégebbi tevékenységünk a képregénykiadás, a többi üzletágunk pedig erre épül. Van még a korábban említett filmgyártó stúdiónk, és van a kapcsolódó termékekért felelős Marvel Productions, ami a merchandise termékekért felelős. Ez egy fontos üzletág, melyben nekünk is vannak akciófiguráink, de akár marveles kondom is megtalálható a választékunkban.

 

Hallottam már azt a mondást, hogy a Marvel az új Disney...

 

Eléggé más struktúrájú a két cég. A Marvel Univerzum kb. ötezer karakterből áll, akik ugyanazon világban élnek, és szabadon ki-bemászkálhatnak egymás életébe. Ezért is van az, hogy a figuráink gyakran vendégeskednek más figurák képregényeiben. A Disney-nél ez nincs így, ők sok különálló karakter és történet jogtulajdonosai.

 

Ma már a Marvel számít a legnagyobb képregénykiadónak, de nem volt ez mindig így. Mivel sikerült a DC Comics fölé kerekedni?

 

Azt hiszem a titkunk a jobb reklámban és a kapcsolódó termékek sokszínűségében rejlik. A figuráinkhoz jóval több merchandise termék kötődik, és talán a szuperhőseink nagy részeis szélesebb közönségréteget tud megfogni, mert emberibben és sebezhetőbbek.

 

A Vasember első része eredettörténet volt. Mit várhatunk a második epizód sztorijától?

 

A második rész hat hónappal az első befejezése után veszi fel a történet fonalát, és az elején azt mutatjuk be, mennyire más lett Tony Stark élete attól, hogy nyilvánosságra hozta Vasember-mivoltát. Ez szokatlan a képregényhősöknél, hiszen szinte mindegyikük inkognitóban él. Mindenből több lesz benne, mint az előzményben. Több ellenfél, több akció, több romantika, több humor, több sztár... sajnos ennél sokkal többet még nem árulhatok el.

 

Mi alapján választanak rendezőt a filmjeikhez? Az a fontos, hogy egy egyéni látásmóddal bíró alkotó legyen, vagy inkább egy tehetséges iparos, aki betartja a szabályokat?

 

A legfontosabb, hogy a rendező szeresse azt a képregényt, amit megfilmesít. Ha szereti a figurát és a képregényt, akkor csak olyan változtatásokat fog végrehajtani, melyek annak érdekeit szolgálják.

 

Önálló stúdióként a Vasember 2 és a The Avengers után még milyen terveik vannak?

 

A Vasember 2 után Thor következik, akihez egy érdekes rendezőt találtunk Kenneth Branagh személyében, aki ki tudja domborítani az alapanyag drámai és epikus oldalát. Ezután jön a Sonyval közös Pókember 4, majd 2011 nyarán Amerika Kapitány önálló filmje Joe Johnston (Jurassic Park 3) rendezésében, ami azért is különleges lesz, mert egy, a múltban (a 2. világháború környékén) játszódó kosztümös film lesz. Sok más tervünk van még, de ezek a projectek állnak a legközelebb a megvalósuláshoz.

/Köszönet az Exit magazinnak az interjúért/

Kosár

 x 

A kosár üres

Keresés

Bejelentkezés

Képregényboltunk

Megnyílt a Kingpin képregénybolt!

1211 Budapest, II. Rákóczi F. út 107-115/C
 

Nyitvatartás:

  • szerdánként 12-19 óráig
  • szombatonként 11-15 óráig
Néhány termékünk postázását nem vállaljuk, ezeket kizárólag boltunkban van lehetőség megvásárolni.

Események

53. Fővárosi Képregénybörze

KMO

2024. 07. 07. 

 

 

 

 

 

Előkészületben

  • Batman 2024/3.
    Megjelenés: 2024. június legvége
    Hihetetlen Pókember 2024/4
    Megjelenés: 2024. július 7.
    Peter Parker Pókember 19.
    Megjelenés: 2024. július 7.
    Marvel+ 10.
    Megjelenés: 2024. július 7.
    Pókember HC: Venom szellemei
    Megjelenés: 2024. július 7.
    B+ 2024/2
    Megjelenés: 2024. július 7.
    Mega Marvel 15.
    Megjelenés: 2024. július 7. 
    Marvel Legendák 33.
    Megjelenés: 2024. augusztus közepe
    Pókember kötetek 5.
    Megjelenés: 2024.szeptember

Státusz

KÖVETKEZŐ KIADVÁNYUNK ÁLLAPOTA: 

Peter Parker Pókember 19: fordítás alatt
Marvel+ 10: nyomdakész
Hihetetlen Pókember 2024/4: beírás alatt
Marvel Legendák 33: fordítás alatt
Batman 2024/3: fordítás alatt
Pókember kötetek 5: megjelent
Új Marvel Extra 3: megjelent
Lee-Romita Pókember 2: megjelent
Az Új Bosszú Angyalai 6 - fordítás alatt
Lee-Ditko Pókember 2: megjelent
Titkos Birodalom 2: megjelent
Marvel albumok 14: megjelent

 

 

 

 

 

 

 

 

Oldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. Adatvédelmi nyilatkozatunkat itt olvashatja.